Skip to content
1 juli, 2014 / stickarn

Allting har sin tid och det tar tid

Sommaren är här  och ett nytt kapitel i mitt liv har påbörjats. Jag har avslutat min tandläkarbana och är numer pensionär. Förhoppningsvis var det ett klokt beslut.

Våren har bestått av mycket avslutande jobb på kliniken och kanske inte så mycket stickning. Nåja lite har det ändå blivit.

En Ashton shawl i garn från Nyansera

IMG_2118

Ett par Winterland mittens

WinterlandDessutom har jag provat på Lilla koftan My. Inspiration fick jag av Garnomera. Den är stickad av garn från Solkusten.

IMG_2145Spinningen tar sin tid och jag har just avslutat en tröja spunnen av Åsenull. Tyvärr har jag ingen bild tillgänglig just nu men det kommer.

För några veckor sedan var jag på besök i Södra Hålland och fick träffa några helt underbara värmlandsfår och naturligtvis fick jag med mig ull hem som jag nu håller på att sortera och tvätta.IMG_2133IMG_2138

 

One Comment

Kommentera
  1. Tomtan / Jul 6 2014 20:07

    Välkommen tillbaka!!!! Hoppas du får en massa tid över till spinnandet nu!

Kommentera

